سفارش تبلیغ
صبا ویژن
سفارش تبلیغ
صبا ویژن
آخرین تصویر قبل عملیات کربلای 4

از سمت چپ نفر دوم شهید حسین جلالی، نفر سوم شهیدابوالحسن محمدزاده که در این عملیات در جزیره ام الرصاص عراق آسمانی شد.نفر چهارم شهید سلمان حسین پور،نفر پنجم برادر جانباز علی اگبر محمدزاده، نفر ششم سردار یحیی خاکی فرمانده گردان یارسول(ص) در عملیات کربلای 4


+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/3/31ساعــت 5:5 عصر تــوسط شهید حسین جلالی | نظر
تحصیل

حسین تحصیلات ابتدایی خود را در مدرسه انقلاب(روبروی اداره پست شهر)،دوره راهنمایی را در مدرسه نصرت الدین (جنب بخشداری مرکزی) و متوسطه را در دبیرستان طالقانی(جنب کتابخانه مرکزی سابق شهر) سپری کرد.

وضعیت تحصیلی او در همه دوره های فوق خوب بوده است.به جز سال های آخر دبیرستان ،به علت حضور مداوم در جبهه های جنگ متوسط شده بود.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/3/31ساعــت 1:44 عصر تــوسط شهید حسین جلالی | نظر
فعالیت ها

فعالیت های حسین بیشتر برمی گردد به بعد و اوایل انقلاب(به علت کمی سن).

 از اوایل انقلاب در مراکز بسیج و سپاه فعالیت بسیاری انجام می داد. در پایگا های مقاومت و مساجد و هیئت ها حضور چشمگیری داشت. او در جریان منافقین در شهر فعالیت زیادی داشت. با شروع جنگ تحمیلی با توجه به سن کمی که داشت در جبهه ها حاضر شد و این حضور به صورت مداوم تا لحظه شهادت ادامه داشت.در ضمن حسین در انجمن اسلامی دبیرستان خود نیز فعالیت می کرد.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/3/31ساعــت 1:42 عصر تــوسط شهید حسین جلالی | نظر
موقعیت جغرافیایی محل شهادت

کانال پرورش ماهی

کانال پرورش ماهی مانعی دفاعی در مرز عراق و شمال شلمچه بود که عراقی ها سالها قبل از جنگ آن را ساخته بودند.طولش سی و عرضش یک کیلومتر بود.آب نهر کتیبان را از ابتدای کانال ماهی پمپاژ می کردند تا آب کانال تأمین شود.هدایت کردن آب کانال ماهی در بیابان های اطرافش،که به بصره می رسیدند،یکی از راه کارهای موثر ارتش عراق برای دفاع از بصره بود.

عمق آب در کناره های کانال حدود نیم متر و در میانه ها به دو و نیم متر هم می رسید.اطراف کانال سیل بندهایی با ارتفاع یک و نیم متر و عرض ده متر ساخته بودند که کانال را به دژی مستحکم بدل کرده بود.ضلع غربی کانال جاده ای بود که نقل و انتقال های روی کانال از آن انجام می شد.عراقی ها در محور کانال غافلگیر شدند. برای همین شب اول عملیات رزمندگان سریع از سیل بندها گذشتند،از کانال عبور کردند و همان روز اول مثلثی های شمال غربی کانال ماهی را گرفتند.


+ نوشته شـــده در سه شنبه 90/3/24ساعــت 12:18 صبح تــوسط شهید حسین جلالی | نظر